לקראת העברת התקציב: מושב החורף של הכנסת יפתח אחר הצהריים

    אבי רבינא No Comments on לקראת העברת התקציב: מושב החורף של הכנסת יפתח אחר הצהריים

    הממשלה מתכוונת להעביר במושב הקרוב את תקציב המדינה והרפורמות הנלוות, חלקן שנויות במחלוקת | וועדת הכנסת תדון באופן חלוקת הוועדות, כאשר בשלב זה טרם התגבשה הסכמה בין הצדדים והאופוזיציה אף מחרימה את הדיון

    צילום: ישראל רובין
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מושב החורף של הכנסת יפתח היום אחר הצהריים (שני), לקראת העברת תקציב המדינה בקריאות שניה ושלישית עד ה-14 בנובמבר. בנוסף, בכוונת הממשלה להעביר במושב הקרוב גם את חוק הגיוס המתוקן ולקדם שורה של נושאים נוספים. בפתח הישיבה, ינאם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

    עם תחילת המושב יעלו להצבעה הצעות אי אמון בממשלה, של סיעות ש"ס, יהדות התורה והליכוד. בש"ס וביהדות התורה בחרו לכתוב בכותרת הצעת אי האמון "ממשלה אכזרית". בליכוד היו עדינים יותר: "כישלון הממשלה בטיפול בקורונה".

    אתגר גדול שעדיין עומד לפתחה של הקואליציה ויגיע היום לשולחנה של ועדת הכנסת הוא נושא חלוקת הוועדות, לגביו טרם התקבלה הסכמה. בקואליציה מוכנים להעניק לאופוזיציה רוב של 1 בשלוש וועדות, אולם באופוזיציה דוחים את ההצעה וטוענים כי אף היא אינה שוויונית ודורשים רוב של שניים בוועדות החשובות כגון החוקה והכספים. כאמור, היום תתכנס ועדת הכנסת לדון בחלוקת הוועדות ובשלב זה האופוזיציה מחרימה את הדיון.

    במקביל, חברי הכנסת שעתרו לבג"ץ נגד אופן חלוקת הוועדות, הגישו הבוקר לבית המשפט בקשה דחופה למתן פסק דין. שכן, לטענתם "המשיבים בחרו לפעול, בחסות החלטת בית המשפט הנכבד מיום 6.9.21, לרעת העניין, העותרים ובית המשפט הנכבד עצמו".

    במסגרת תקציב המדינה והרפורמות הנלוות לו, חלקן בחוק ההסדרים – הממשלה צפויה להעביר במושב הקרוב שורה של רפורמות שנויות במחלוקת, ביניהן רפורמת הכשרות, אגרות הגודש (אגרות על נסיעה באזורים הפקוקים בערי המרכז בשעות העומס) והמס על שתיה מתוקה שתפגע במיוחד במשפחות החרדיות. כל זאת בנוסף לגזירת המעונות, למניעת סבסוד מעונות היום מילדי אברכים שצפויה להכנס לתוקף בנובמבר ולא זקוקה לאישור הכנסת.

    בתוך כך, ועדת הכלכלה תתכנס היום להמשך הדיונים בהצעת חוק ההסדרים. הוועדה תדון בהצעה לתיקון פקודת התעבורה להגברת האכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית וייעוד מחצית מהכנסות הרשויות המקומיות מהאכיפה לטובת תפעול ותחזוק התחבורה הציבורית.

    כמו כן, תדון הוועדה בהצעה לתיקון פקודת התעבורה בנושא אכיפת תשלום דמי נסיעה באוטובוסים ובהצעה לתיקון חוק התקשורת העוסק בפריסת הסיבים האופטיים. בנוסף, הוועדה תמשיך לדון ברפורמת הייבוא.

    ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, תחל הבוקר לדון ביישום חוק העלאת קצבאות הנכות, שנחקק ב-2018 ויישומו המלא התעכב בשל ריבוי מערכות הבחירות והיעדר תקציב מדינה. יישום החוק יקודם במסגרת פרק ט' להצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2021 ו-2022). בין היתר כוללים סעיפי החוק המוצע את יישום הגדלת הדיסריגארד לעניין קצבת נכות לכ-5300 ש"ח ואת הגדלת הקצבה החודשית המלאה בגין נכות ל- 3700 ש"ח.



    0 תגובות